Klik LIKE untuk dapatkan kemas kini melalui Facebook anda.

Menyalurkan informasi untuk orang makan gaji dan orang bisnes untuk lebih berjaya dalam kerjaya, kewangan dan bisnes dengan cara patuh syariah.

MENGAPA MAHU BUAT BISNES?




Buat bisnes adalah antara usaha yang boleh menjana pendapatan lumayan, jika betul caranya. Tetapi, buat bisnes kerana ingin buat duit semata-mata itu adalah tidak memadai. Kita perlu ada minat dan cinta bisnes yang kita buat.

Untuk tahu adakah kita benar-benar minat dan cinta apa yang kita buat, tanya diri kita, adakah kita sanggup buat ia secara percuma?

Ini penting, kerana ada ketika dalam bisnes, kita tidak melihat wang masuk dalam poket kita. Saat ini, sekiranya motivasi atau pendorong kita buat bisnes adalah untuk buat duit semata-mata, maka kita akan berhenti, kecewa dan berputus asa.


Tetapi, apabila pendorong kita adalah minat dan cinta apa yang kita buat itu, ada duit masuk atau tiada, kita akan teruskan juga. Cinta dan minat dalam diri akan menjadi motivasi yang menggerakkan kita, sehingga akhirnya kita berjaya.

Ada orang pernah kata pada saya, untuk bahagia kita perlu buat apa yang kita suka. Kalau tidak mampu, maka belajar untuk sukai apa yang kita buat.

Sesuatu yang saya suka tentang bisnes selain buat duit adalah saya rasa bebas. Anda pula bagaimana?