Klik LIKE untuk dapatkan kemas kini melalui Facebook anda.

Menyalurkan informasi untuk orang makan gaji dan orang bisnes untuk lebih berjaya dalam kerjaya, kewangan dan bisnes dengan cara patuh syariah.

TEKNIK AMAZON GANDAKAN JUALAN.



Apabila kita lihat atau beli buku di Amazon, kita akan melihat paparan ini. Memberi cadangan produk lain. Saya ingin beli buku A, ketika saya masih dalam Amazon, mereka akan paparkan “Frequently Bought Together”. Selain buku A, orang juga akan beli buku B dan C dalam masa yang sama.

Di bahagian bawah, mereka akan letak “Customer Who Bought This Item Also Bought” yang jelaskan pelanggan yang beli buku A, biasanya mereka akan membeli buku B, C, D, E dan seterusnya yang berkaitan. Daripada situ, ia menarik pelawat yang asalnya hendak beli buku A agar membeli buku B dan C juga.

Bagi memudahkan pelawat memilih buku, Amazon akan paparkan ulasan dan perincian buku. Walau pelawat tidak pernah tahu tentang buku B dan C, membaca ulasan atau review daripada mereka yang telah membaca buku tersebut, sememangnya adalah amat membantu.

Saya pernah beli buku di kedai Online tempatan, apa yang saya lihat mereka kurang buat teknik sebegini. Malah, tiada sebarang paparan ulasan daripada kalangan pembaca buku yang mahu saya beli.

(Sumber gambar: amazon)





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda mempunyai pendapat, pandangan dan pengalaman berkenaan topik yang dituliskan di atas? Tuliskan di bawah dan kongsikan bersama kami.