Klik LIKE untuk dapatkan kemas kini melalui Facebook anda.

Menyalurkan informasi untuk orang makan gaji dan orang bisnes untuk lebih berjaya dalam kerjaya, kewangan dan bisnes dengan cara patuh syariah.

17 TIP PEMASARAN DI FACEBOOK (INFOGRAFIK).


Pemasaran Facebook adalah salah satu daripada strategi pemasaran yang popular bagi usahawan internet untuk memasarkan bisnes mereka pada hari ini. Ini kerana, Facebook adalah tempat berhimpunnya ramai orang daripada pelbagai peringkat usia.
Facebook sebagai sebuah 'pasar online' bukan lagi perkara asing bagi kita. 

Setiap hari ramai pengguna melayari Facebook dan melakukan jual beli dengan peniaga-peniaga yang menjual produk dan servis mereka, sama ada melalui Fan Page, Facebook Group atau akaun peribadi Facebook mereka.

Ada usahawan internet yang berjaya menjana pendapatan sehingga 5 angka dalam masa sebulan, hanya daripada Facebook dan ada juga yang menjana keuntungan suam-suam kuku. Jika betul cara yang digunakan, Facebook boleh menjadi 'mesin buat duit' yang lumayan buat kita.

Di bawah ini adalah infografik yang memaparkan 17 tip untuk melakukan pemasaran di laman sosial Facebook dengan berjaya.



( Sumber gambar: business2community )



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda mempunyai pendapat, pandangan dan pengalaman berkenaan topik yang dituliskan di atas? Tuliskan di bawah dan kongsikan bersama kami.